Grunda för en snöfri vinter i somma - bygg in Snowmat och slipp halka och skottning

Snart har vintern släppt greppet om Sverige och det börjar planeras för diverse utomhusprojekt - t.ex. att snygga till tomten med nya plattor eller stenar. Mer snö och kyla är det sista man vill tänka på just nu, men förbereder du dig rätt nu slipper du problem med halka och snöskottning i vinter! Det är nämligen inte bara lökar och fröer som ska ner i jorden, utan även Ebecos värmekabelmatta Snowmat - lösningen som snabbt och enkelt smälter bort is och snö.

Snabbt & lätt

Snowmat går snabbt och lätt att lägga; rulla helt enkelt ut mattan - kabeln är redan fixerad för optimal värmedimensionering. Täck sedan mattan med sand eller motsvarande och lägg på ytmaterialet, t.ex. plattor, marksten eller asfalt. Snowmat styrs enkelt med tillhörande timer eller apparatskåp som kopplas in hemma i huset. När snön sedan kommer slår du bara på effekten och får ett snabbverkande och enkelt snösmältningssystem.

Många användningsområden

Snowmat kan användas på alla ställen kring huset som ska hållas fria från snö och halka: parkering, garageuppfart, gångväg och entré. Systemet slås på vid behov och håller då rent från snö och is - en utmärkt värmelösning för dig som inte gillar att skotta, sanda eller salta. Halkrisken minimeras samtidigt som framkomligheten ökar.

Så när du ändå är ute och gräver i sommar, passa på att grunda för en skottningsfri vinter. Snowmat hittar du där du köper marksten och i välsorterade byggvaruhus. Den finns i fem olika storlekar och effekter. Med vår unika 10 års-garanti kan vi lova en trygg, smidig och effektiv lösning - för dig och din rygg!

Läs mer på ebeco.com.

• värmekabelmatta