Nu kan du även dokumentera värmelösningar för mark och tak i Garantera Ebeco

Med webbtjänsten Garantera Ebeco kan elinstallatören enkelt mäta och dokumentera värmeinstallationer och slutligen leverera ett digitalt garantibevis till kunden. Tidigare kunde webbtjänsten endast användas till golvvärmeinstallationer. Nu utökar vi tjänsten till att omfatta alla typer av värmeinstallationer – allt från golvvärme till markvärme och värmelösningar för tak, stuprör och hängrännor.

Garantera Ebeco riktar sig till elinstallatörer som vill kunna ge sina kunder ett garantibevis men slippa onödigt krångel med pappershanteringen. Webbtjänsten Garantera Ebeco har funnits sedan slutet av 2013 och har idag långt över 2000 användare och antalet användare ökar stadigt.

– När vi lanserade Garantera Ebeco gjorde vi det med förhoppningen om att vi skulle underlätta elinstallatörernas vardag. De tillbringar ganska mycket tid med att fylla i testprotokoll i pappersform och i många fall kan dokumentationen kännas krånglig att genomföra. Med Garantera Ebeco blir det enkelt och smidigt och kunden får garantibeviset mailat till sig direkt när installationen är genomförd, säger Karolina Åhlander, marknadschef på Ebeco.

Webbtjänsten har alltsedan starten använts till över 11 000 golvvärmeinstallationer. Nu har tjänsten uppdaterats med bland annat produkter för markvärme, värme för tak, stuprör och hängrännor samt tillbehör till dessa.

– Vi ser en ökning av antalet projekt med värmelösningar för både mark och tak. Därför var det självklart för oss att även utomhusprojekt skulle kunna dokumenteras i Garantera Ebeco. Vårt mål är att fortsätta förenkla vardagen för alla våra kunder, oavsett vilket typ av projekt de jobbar med, säger Peter Gustavsson, produktchef på Ebeco.

Garantera Ebecos uppdateringar släpps torsdag 21 april.