Ny konstruktion ger snabbare golvvärmeinstallation

Ebecos värmekabelmatta Thermoflex har fått en ny konstruktion. Hela mattan består nu av ett självhäftande nät som gör installationsjobbet enklare. Mattan fäster bättre på underlaget än tidigare och installationen går fortare. Tidigare fixerades mattan endast med tejpremsor. Dessa har behållits för att ge en optimal vidhäftning. Däremot har skyddspappret på tejpremsorna från den tidigare konstruktion tagits bort, vilket lämnar kvar betydligt mindre skräp efter installationen.

”Våra kunder har efterfrågat den här typen av självhäftande matta. Vi har lyssnat på deras önskemål och gjort om konstruktionen för att göra deras arbete lättare. Våra kunders åsikter är viktiga för oss, och vi vill underlätta deras arbete så mycket vi bara kan” säger Kenth Svensson, produktansvarig för kabel på Ebeco.

Vad är Thermoflex?
Thermoflex är snabbinstallerad elektrisk golvvärme som passar extra bra för raka, regelbundna ytor. Den består av värmekabel fixerad på ett självhäftande nät som rullas ut och fixeras i samma moment. Eftersom kabeln redan är monterad med rätt cc-avstånd behöver man inte räkna fram och mäta ut det på underlaget. Mattan säljs i kompletta golvvärmepaketet, Thermoflex Kit, där golvvärmetermostaterna EB-Therm ingår. Thermoflex Kit finns i två modeller, 200 och 300.

Isolera mera!
Ebeco rekommenderar att installera Thermoflex Kit tillsammans med isolerskivan Thermo Board. Den ger ett energismart och snabbt golvvärmesystem där värmen tas tillvara på ett effektivt sätt och uppvärmningstiden är kort. En särskilt stor vinning blir det tillsammans med termostatens Energy Saver-program som funkar allra bäst i snabba system. Elräkningen blir låg och komforten hög.

Thermo Board kan användas i såväl torra som våta utrymmen på alla typer av konstruktioner. Ebeco har specialdesignade isolerskivor till varje golvvärmesystem.

• energieffektiv
  • energy saver