Boka hotell i tre svep med iPad-app

MrJet tar idag ytterligare ett steg i sin mobila satsning genom att lansera en iPad-applikation som gör det möjligt att boka hotell i endast tre steg. Med MrJets hotell-app får resenärer tillgång till över 100 000 hotell världen över, enkla jämförelseverktyg och en säker bokning.

iPad-applikationen MrJet hotell är exklusivt designad för ipad-användare för att de enkelt ska kunna bläddra bland hotell runt om i världen, göra jämförelser och boka. Sökningar kan göras på ort, adress, postnummer, landmärke eller via position. Med hjälp av GPS-funktionen hittar resenärer snabbt lediga hotellrum i närheten och kan enkelt göra en bokning för kommande natt.

- Vi vill göra det så enkelt som möjligt för våra kunder att boka hotell med oss – även för dem som redan befinner sig på resande fot, säger Lisa Farrar, verkställande direktör MrJet/ebookers i Norden.

Sökresultaten kan sorteras och filtreras efter bästsäljare, lägsta pris, avstånd, antal stjärnor, hotellnamn, områden och gästernas betyg. Via appen kan resenärer även läsa tusentals hotellrecensioner, bläddra i bildgallerier och jämföra hotellens läge på interaktiva kartor.

MrJets hotell-app kompletterer den bokningsbara mobilsajten och iPad-applikationen MrJet Explorer, som båda lanserades under 2011. Nu kan användare även ta del av Mobile Deals – exklusiva hotellerbjudanden som endast finns tillgängliga genom mobilsajten och MrJets mobila applikationer.

- Vår första iPad-applikation, MrJet Explorer, med fokus på reseinspiration blev nominerad till # 1 Staff Favourite i Apple App Store i 65 länder. Vår nya app hoppas vi blir ett bra komplement till vår tidigare succé med tanke på funktion, menar Lisa Farrar.

MrJets hotell-app finns att ladda ner gratis i Apple App Store och finns hittills tillgänglig på åtta språk: svenska, norska, danska, engelska, finska, franska, tyska och holländska.

Applikationen i Apple App Store: http://itunes.apple.com/se/app/mrjet-hotell-for-iPad/id491047387

Läs mer: http://www.mrjet.se/resa/mobile/

För mer information, vänligen kontakta:

• mrjet
  • mobil
  • applikation
  • app
  • ipad app

MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hyrbilar, hotell och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 12 europeiska länder. MrJet/ebookers ingår i den globala reseaktören Orbitz Worldwide (NYSE: OWW).