MrJet lanserar iPad-applikation

MrJet utökar i dag sin mobila satsning med MrJet Explorer – en iPad-applikation där du kan söka inspiration och tips om resmål runt om i världen. Applikationen samlar automatiskt ihop innehåll från sociala medier som sedan presenteras i ett magasinformat.

iPad-appen MrJet Explorer utnyttjar sociala medier för att hitta tips och inspiration om resmål världen över. Genom att ange en destination söker applikationen information från Flickr, Youtube, bloggar och Twitter och kombinerar innehållet med hotellinformation från MrJet.se. Resultatet visas sedan i ett skräddarsytt magasinformat och med ett klick kan du dela med dig av innehållet till familj och vänner. MrJet Explorer kompletterar MrJets bokningsbara mobilsajt som lanserades tidigare i år.

–  iPad-applikationen kompletterar våra andra bokningsplattformar och nu tar vi ytterligare ett stort steg framåt i att möta våra kunders behov av mobila tjänster. Det möjliggör också för våra kunder att fatta beslut om sina resor genom att erbjuda värdefulla tips från andra resenärer, säger Lisa Farrar, Managing Director MrJet/ebookers i Norden.

– Oavsett om det handlar om snorkling i Thailand, shopping i New York eller val av restauranger i Paris erbjuder den nya applikationen ett enkelt sätt att upptäcka destinationer över hela världen, säger Farrar.

Appen är gratis och finns tillgänglig på engelska, franska, tyska och finska i Apple App Store från och med den 5 maj.

Applikationen i Apple App Store: http://itunes.apple.com/se/app/mrjet-explorer/id432626975

Läs mer: http://www.mrjet.se/resa/explorer

För mer information, vänligen kontakta:
Evelina Ander, CRM & PR Manager, Nordics
evelina.ander@ebookers.com