MrJet lanserar paketresor på mobilsajt

MrJet utökar nu sin mobilsajt med möjligheten att även boka paketresor. Det innebär att resenärer kan boka billigare resor med flyg och hotell, hotell och hyrbil eller flyg, hotell och hyrbil i en och samma bokning direkt via mobiltelefonen.

I januari i år blev MrJet den första nordiska nätresebyrån att lansera en fullt bokningsbar mobiltjänst optimerad för telefoner med touchskärm. 70 % av alla hotellbokningar som genomförts via mobilsajten sen dess gäller hotellvistelser med incheckning samma dag¹, vilket tydligt visar på efterfrågan av en snabb, enkel och flexibel bokningskanal för resenärer.

Resenärerna uppskattar smidigheten, funktionaliteten och utbudet på mobilsajten, vilket inte minst påvisas av återbesöksnivåer långt över nivåerna på MrJet/ebookers ordinare webbplatser. Det mest populära operativsystemet bland besökarna på mobilsajten är Apples iOS med 80 %.

- Efter den lyckade lanseringen i januari är vi glada över att även kunna erbjuda våra kunder och resenärer möjligheten att boka paketresor. Nästa tre fjärdedelar av våra nuvarande mobila användare bokar hotell samma dag som de checkar in och vi har lagt stor vikt vid att utveckla en snabb, användarvänlig och pålitlig mobilsajt. Ett led i att fortsätta möta våra resenärers behov är att lägga till funktionaliteten paketresor, säger Lisa Farrar, Managing Director på MrJet.

Sajten är optimerad för telefoner med touchskärm, men fungerar för alla mobiler som har en webbläsare. Inga applikationer eller tilläggsprogram behövs för att ta del av mobilsajten, den nås direkt då du surfar på din telefon till MrJet.se eller m.MrJet.se. Mobilsajten finns tillgänglig på lokalt språk på alla 12 marknader i Europa där MrJet/ebookers finns representerade.

Läs mer: http://www.mrjet.se/resa/mobilsite/

För mer information, vänligen kontakta:

Lisa Farrar, Managing Director, Nordics
073- 433 35 09
08-55 51 22 34
lisa.farrar@ebookers.com

¹ Baserad på intern statistik från ebookers från november 2010 till mars 2011, inklusive betatest.

• paketresor
  • mrjet
  • enkelt
  • trygghet
  • mobiltjänst
  • mobilsajt

MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hyrbilar, hotell och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 12 europeiska länder. MrJet/ebookers ingår i den globala reseaktören Orbitz Worldwide (NYSE: OWW).