Premiär för företagarnätverk för miljövänliga bröllop

Idag 9 maj är det premiär för ett nytt företagarnätverk som ska göra bröllopssverige lite grönare. EcoBrides partnernätverk är en mötesplats där bröllopsföretag och ekoföretag nätverkar och utbyter erfarenheter. Målet är att göra bröllopsbranschen miljövänligare och hjälpa företag att kunna svara på brudparens ekoönskemål inför bröllopet.

Nätverket har premiär i Stockholm ikväll kl.18 då 30 företag samlas för att göra affärer med omtanke om miljön och vår omvärld. Företagen kommer från två olika branscher. Hälften är ekoföretag som säljer hållbara produkter och tjänster och som vill lära sig mer om affärsmöjligheter inom bröllopsbranschen och hälften är bröllopsföretag som vill lära sig mer om miljövänliga alternativ. Målet är att skapa en mötesplats för både erfarenhetsutbyte och affärer.

- Idag ligger stort ansvar på konsumenten, i detta fall brudparen, att fråga efter etiska och ekologiska produkter och tjänster, säger Katharina Brunat, grundare till EcoBride och menar att det är en stor konkurrensfördel för de bröllopsföretag som kan erbjuda hållbara alternativ.

Nätverket lanseras i Stockholm och Göteborg våren 2011 och planerar att starta i Malmö hösten 2011. Inom kort lanseras även ett företagsregister som förenklar för brudpar att hitta produkter och tjänster för ekobröllop.

Program 9 maj:

Föreläsning om ekobröllop med Katharina Brunat, grundare EcoBride.

Mingel och presentation av nätverket.

Tid: 18.00-21.00

Plats: Gällöfsta Konferens City, Biblioteksgatan 29, vid Humlegården, Stockholm.

Kontaktuppgifter:

Katharina Brunat, Grundare EcoBride

Tel: 0709-53 01 53  Epost: katharina@ecobride.se

• bröllop
  • kvinnligt företagande
  • kvinnors företagande
  • ecobride
  • ekobröllop
  • ekologiskt
  • katharina brunat
  • företagare
  • företagarnätverk
  • nätverk

EcoBride vill inspirera fler att arrangera ekobröllop. Bröllop som sker i samklang med naturen och vår omvärld utan att ge avkall på vare sig känsla, kvalitet eller budget. EcoBride erbjuder bröllopskonsultationer och eko-möhippor samt utbildar företag att kunna svara på sina kunders eko-önskemål.

På EcoBride.se hittar du praktiska tips, nyheter och inspiration för ekobröllop. Inom kort lanseras även ett företagsregister som förenklar för brudpar att hitta produkter och tjänster för ekobröllop och ett forum där brudpar kan utbyta tips och erfarenheter med varandra. www.ecobride.se

Katharina Paoli (fd. Brunat )

Presskontakt Chefredaktör EcoBride 031-3609009