Säljare med bollsport, IT-teknik och fastighetkoll i bagaget

EcoGuard välkomnar Per Delshammar, nyanställd säljansvarig för södra Sverige sedan första februari.

Per Delshammar, 51 år, är nyanställd säljansvarig för södra Sverige. Per kommer närmast från Ahlsell, där han arbetat som säljare inom segmentet Fastighet.

–Jag har jobbat mot teknik- och driftsansvariga på stora bostadsföretag i många år. På Ahlsell sålde vi allt som ett fastighetsbolag behöver inom till exempel verktyg, el och VVS. Jag har fått förståelse för vilka utmaningar mina kunder möter i sin vardag. Det ska bli intressant och utmanande att använda den erfarenheten på EcoGuards starka erbjudanden inom IMD, styrning och mätning av innetemp, säger Per.

Innan Per Delshammar började på Ahlsell arbetade han i flera år som IT-tekniker, något som kan komma till nytta i projektering och implementering.

Expansiv region

–Vi är jätteglada för rekryteringen av Per. Marknaden i södra Sverige är expansiv, vi har flera stora installationer i gång. Pers förståelse för fastighetssektorn kommer vara till stor nytta för våra kunder. Och vi kommer att ha glädje av hans etablerade nätverk, säger Per Ernedal, vd EcoGuard.

Sportintresse

Per Delshammar har bott i 40 år i Skåne, men göteborgsdialekten från barndomen hörs väl. På fritiden är det familj, vänner och sport som gäller.

–Jag är allmänt sportintresserad. Tidigare var jag väldigt aktiv själv inom flera sporter, nu följer och stöttar jag mina barns idrottskarriärer.

Per var tidigare tränare för dotterns fotbollslag LB 07. Sonen spelar handboll i Lugi.

Han är stationerad på EcoGuards kontor i Limhamn utanför Malmö.

Passa på att träffa Per och prata nya lösningar och produkter på EcoGuards produktlanseringsdag i Lund 6 maj.

• Boendefrågor