EcoGuard redovisar ett positivt resultat för 2011 samtidigt som bolaget har haft en fortsatt snabb expansion. Ett flertal större avtal har tecknats med kommunala och privata bostadsbolag. Under året har stora satsningar gjorts på utveckling för att erbjuda mer funktionalitet i tjänsteutbudet för individuell mätning och debitering.

EcoGuard visar ett positivt resultat på 1.164 tkr för räkenskapsåret 2011. Omsättningen ökar från 7.907 tkr för 2010 (8 mån) till 19.967 tkr för 2011.

I Juli förlängdes EcoGuards ramavtal med Malmös kommunala bostadsbolag MKB som avser leverans av temperaturmätning och vattenmätning till MKBs bestånd av 22.000 lägenheter. Efter räkenskapsårets slut har ett ramavtal tecknats med HEBA Fastigheter för installation av temperaturmätning och förbrukningsmätning i 3.400 lägenheter. Ett avtal har i början av 2012 tecknats med Fastighetsbolaget Bredfjäll om ytterligare installation av vattenmätning.

EcoGuards trådlösa teknik är ledande och ger en funktion som inget annat system på marknaden kan leverera. Med EcoGuards trådlösa teknik har tidigare nackdelar blivit fördelar. Det medför att inköp och installation av individuell mätning blir snabbt lönsamt och enklare att implementera än andra system på marknaden.

• spara energi
  • trådlöst

EcoGuard sparar pengar och miljön med trådlös mätning i fastigheter. EcoGuard är en komplett leverantör från utveckling till produktion, implementation och drift. Företaget erbjuder mätning och debitering av vatten, värme och el och har trådlösa innetemperaturgivare som möjliggör injusteringar av hus och att styra hus på innetemperatur. Vi har kontor i Örebro, Stockholm , Malmö och Norrköping.