EcoOnline AS förvärvar ChemiControl ApS

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 09:00 CEST

Från vänster: Erik Hagen, styrelseledamot, EcoOnline, Henrik Stig Andersen, utviklingschef, ProOffice-gruppen, Per Mølgaard Thorsen, CFO, ProOffice-gruppen och Øyvind Thorsen CEO, EcoOnline

Aarhus / Tønsberg 25 maj 2016

EcoOnline AS, marknadsledande inom programvara för kemikaliedokumentation i Norden, har nu gått samman med ChemiControl ApS, marknadsledande inom programvara för kemikaliedokumentation i Danmark.

– Vi är väldigt nöjda med att se våra två företag gå samman. Detta kommer att bidra till att våra kunder i Danmark får ännu bättre service och kvalitet, berättar Henrik Stig Andersen, chefsutvecklare och en av grundarna på ChemiControl ApS.

Förvärvet förväntas skapa synergieffekter för kunderna och kommer att stärka EcoOnlines position i Norden.

– EcoOnline har resurserna och kompetenserna för att driva verksamheten framåt, säger Per Mølgaard Thorsen, medgrundare och CFO på ChemiControl ApS.

EcoOnline AS förvärvar 100 % av ChemiControl ApS från och med den 25 maj 2016.

– ChemiControl är ett framstående företag med en mycket bra produkt, ett utmärkt team och många professionella kunder. Vi ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans och skapa synergieffekter, säger Øyvind Thorsen, CEO för EcoOnline AS.

ChemiControl ApS utvecklar och erbjuder programvara för kemikaliedokumentation på den danska marknaden med huvudkontor i Aarhus, Danmark. EcoOnline AS utvecklar och erbjuder programvara för kemikaliedokumentation i hela Norden med kontor i Sverige, Finland och huvudkontor i Tønsberg, Norge.

Kontakt:

Chemicontrol ApS: Per M Thorsen, CFO telefon, +45 87 45 67 09
EcoOnline AS: Øyvind Thorsen, CEO, telefon, +47 33 01 68 08

EcoOnline är Nordens ledande leverantör av programvara för säkerhetsdatablad och etablerades i Sverige år 2008. Idag är det över 3000 kunder i Norden som  följer gällande kemikalielagstiftning, såsom REACH och CLP, genom att använda våra lösningar. Vår programvara hjälper också verksamheter på ett förebyggande sätt med att skydda sina medarbetare, värden och omgivningar mot oönskade skador från farliga kemikalier.

Kommentarer (0)

Kommentera