Ecophon vidareutvecklar linjära akustiktak

Ecophon vidareutvecklar linjära akustiktak

Focus Lp - en känsla av riktning, renhet och struktur

Traditionella undertak är oftast baserade på ett ”rutnät” av standardmoduler med många utspridda installationer i taket. Focus Lp är ett unikt linjärt akustiktak som ger taket en känsla av riktning samt finns i en version där man kan strukturera installationerna i stilrena stråk.

Focus Lp har nu uppdaterats med nya smarta tekniska lösningar som ökar precisionen i linjerna ytterligare samt underlättar integrationen av belysning och ventilation. Systemet finns i två versioner:

Focus Lp Standard – linjärt akustiktak med ljudabsorbenter som kan kombineras med i olika format, där infällning av belysning och ventilation sker på samma sätt som i traditionella undertak.

Focus Lp Premium – linjärt akustiktak med både standardabsorbenter och speciella installationsabsorbenter som är anpassade för perfekt integration i bärverket med t ex  Ecophon Line LED samt andra leverantörers armaturer.

Systemet är främst tänkt för öppna planlösningar, konferensrum samt publika miljöer såsom shoppingcentra, flygplatser, etc. Akustiskt har taket har en hög absorptionsfaktor samt högt
AC-värde >180, vilket innebär effektiv sänkning av ljudnivån resp. minskning av ljudutbredningen.

För mer information se www.ecophon.se

Kontakt: Michael Thornblad 042-179806,
michael.thornblad@ecophon.se

Ecophon är världsledande leverantör av akustiklösningar såsom ljudabsorberande undertak och väggabsorbenter. Bolagets affärsidé är att skapa en god ljudmiljö för människor och därmed bidra till en god arbetsmiljö och välbefinnande. Ecophon ingår i Saint Gobain-koncernen som är en världsledare inom funktionella byggmaterial. Ecophons huvudkontor ligger i Hyllinge utanför Helsingborg.