Nytt spännande elcykel-program 2016 från EcoRide

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2016 09:30 CET

EcoRide - en av Nordens ledande aktör inom försäljning och service av elcyklar - kan med glädje presentera produktnyheter och uppgraderingar i ett brett program av elcyklar för 2016.

Med stort fokus på funktion, kvalité och design har 2016-års modellprogram utvecklats för att möta den ökande efterfrågan och intresset för smarta, snygga och energi-effektiva elfordon: elcyklar. Med förbättrad batteri-kapacitet och prestanda, tillsammans smarta lösningar avseende balanserad batteri-position och funktionalitet, erbjuds ett brett modell-program för att tillgodose olika körstilar och önskemål.

Med nya modeller och funktioner, tex med mitt-motor-drift från väletablerade cykelkomponent-aktörer Shimano, står EcoRide väl förberedda att möta våren och efterfrågan av elcykel med syftet att ersätta så många biltransporter som möjligt.

Enligt slut-rapport från projektet Lätta elfordon – genomfört av Sustainable Innovation, ett icke vinstdrivande företag som ägs av Föreningen för energieffektivisering (Effekt), framgår tydliga jämförelser – att en elcykel som används för 30 km pendling per dag släpper ut mindre CO2 under ett helt år än vad en bil orsakar under en dag.

Källa: http://www.sust.se/projekt/latta-elfordon/  (information hämtad: 2016-02-04)

Att trampa en EcoRide elcykel är en ren fröjd. Alla borde få uppleva känslan!

För mer information om våra produkter och elcykeltest - välkommen till oss: elcykel 2016

Kommentarer (0)