ED kvalar in på topp 20 Byggnadsentreprenörer 2016

ED placerar sig på 16 plats i Byggfaktas lista över upphandlade projekt under 2016 med ett totalt ordervärde på 2.2 miljarder.Tittar man på topplistan så står topp 20st för 72% av marknaden räknat i total byggkostnad och 22% räknat i antal projekt.

– Det är alltid roligt för organisationen att hamna på på en sådan lista. Tidigt under 2016 satte vi målet att närma oss de nationella bolagen och inte längre ha Östergötland som enda marknadsområde. Idag ser vi kvittot som visar att vi är uppe och på allvar tampas med Sveriges byggelit.

– Vi ser det som en stor prestation för verksamheten men framförallt för våra medarbetare, med en snittålder på 32 år. Vår vision och styrka som bolag är att lära upp och skola in unga tjänstemän. Nu visar vi att vi kan leverera på den absolut högsta nivån och bli Östergötlands största byggbolag, säger Ander Whass, VD ED Bygg Sverige AB

Organisationen har under 2016 och starten på 2017 expanderat med ytterligare spetskompetens i form av en HR-chef och en CFO. Under Q1 2017 har ED Bygg Sverige AB tecknat nya entreprenader för 670 miljoner.

• Företagsinformation

Eddy Demir