ED Bygg tecknar avtal om 45 exklusiva lägenheter i Nacka.

ED Bygg har tecknat ett avtal för nyproduktionen av 45 exklusiva lägenheter utmed strandkanten i Nacka med en beräknad byggstart i höst. En speciell order för företaget som nu breddar sina referensramar.

-Det här är ett unikt projekt och vi är stolta över detta avtal. Vi fortsätter även stärka vårt varumärke i Stockholmsområdet samt skapar en medvetenhet om vår kompetens, säger Anders Whass, VD ED Bygg Sverige AB.

Nybyggnationen av Brf Sjöhuset har en BTA på ca 6000m2 och är ett spännande och exklusivt flerbostadshus som är beläget i direkt anslutning till vattnet i Nacka kommun. Beställaren för entreprenaden är Gillesvik, Pakta Förvaltning och Sannmatt. Arkitekten är Sandell-Sandberg som ED Bygg tidigare samarbetat med vid byggnationen av Kv. Ormen i Norrköping och inredningsdesigner är Whyte Lilja.

I husets första plan finns parkeringsplatser i två våningar för samtliga boende, gemensamhetsdelar och ett kylrum lämpligt för exempelvis matleveranser dygnet runt, även då du inte är hemma.

På taket sträcker en stor gemensam terrass ut sig. Vid bryggorna direkt framför huset erbjuds de boende egna båtplatser. En separat brygga leder ut till föreningens privata nya kallbadhus med omklädningsrum, bastu, duschar, pentry och ett vardagsrum/matrum. Från bastun nås en pool som hålls isfri året runt och en stor terrass.

Bygget väntas starta i höst och beräknas bli klar under Q1 2018.

Med detta projekt inkluderat har ED nu tecknat avtal om totalt ca 600 lägenheter under 2016. Detta projekt bokförs som orderingång för Q3 2016.

År 2016 räknar bolaget med en total orderingång om ca 900 lägenheter och flertal butiker.

För ytterligare information:

Anders Whass, VD ED Bygg Sverige AB 0709-91 98 72

Visionen är att ED skall vara ett ledande och fristående byggföretag som skall skapa övervärden för våra kunder.

ED bygger drömmar för framtiden med att skapa övervärden för våra kunder och vara en del av ett hållbart samhälle.

På företaget är vi i dagsläget ca. 160 anställda, fördelade på administration, projektledare, platschefer, arbetsledare och snickare. En av våra styrkor är att ta in och skola upp nya medarbetare, såväl yrkesmässigt som inom bolagets värdegrund och ledningssystem. Våra fyra värdeord är Lagarbete, Ansvarstagande, Kvalitet och Engagemang.

Eddy Demir