Edelman Stockholm fyller på med mer jävlar anamma

Edelman växer på corporatesidan och stärker upp med Åsa Söderén som ny Account Director Corporate och ansvarig för det nordiska nätverket till Stockholmskontoret. Åsa som tidigare arbetat på Hill&Knowlton kommer senast från Spotlight PR där hon arbetade som kundansvarig för flera av byråns större B2B-kunder.

-       Efter dryga sex månader sedan nystarten är Edelman Stockholm på banan och nästa steg är helt klart att omskapa den nordiska verksamheten precis som vi nu gjort med den svenska. Åsa kommer in som en otroligt viktig person för det arbetet men också för att stärka upp på corporatesidan där flera av våra nya uppdrag finns. Jag har aldrig fått så många personliga rekommendationer om en och samma person från olika håll – jag ser fram emot 1 mars. Ännu mer jävlar anamma, säger Linda Waxin, VD Edelman Stockholm.  Med Åsa på plats kommer jag att kunna fokusera ännu mer på att bygga upp vårt konsumenterbjudande, där vi senaste veckorna gjort några viktiga genombrott, fyller Linda i.

Edelman har fått ett flertal nya kunder sedan årsskiftet, däribland LinkedIn och Motorola. Ytterligare minst en rekrytering kommer att göras under våren. Linda Waxin har sedan hon tog över som VD den 1 augusti 2011 handplockat tre konsulter och en ekonomiansvarig till Stockholmsteamet.  Edelman Stockholm består idag av elva personer varav en är mammaledig.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linda Waxin, VD Edelman Stockholm
linda.waxin@edelman.com
, 070-768 55 51

• PR, kommunikation

• edelman stockholm
  • edelman
  • åsa söderén
  • rekrytering
  • account director
  • corporate
  • kundansvarig
  • b2b-kunder
  • stockholmsteamet

• Stockholm

Edelman Stockholm ingår i det familjeägda globala byrånätverket Edelman med 3 000 anställda i 51 kontor i alla världsdelar. Stockholmskontoret är också centrum för det nordiska nätverket Nordic Hub som täcker Norden och Baltikum.

Linda Waxin

Presskontakt VD +46 (0) 70 768 55 51