Edenred erbjuder Apple Pay till alla Ticket Rikskuponger®-kunder

Edenred erbjuder Apple Pay till alla Ticket Rikskuponger®-kunder

Ett enkelt, säkert och privat sätt att betala

STOCKHOLM den 14 november 2017. Edenred – världsledande på transaktionslösningar för företag, anställda och restauranger/butiker – erbjuder alla som har lunchförmån från Ticket Rikskuponger® tjänsten Apple Pay, som revolutionerar mobila transaktioner med ett lätt, säkert och privat sätt att betala och som också är snabbt och bekvämt.

Detta innebär att ca 120 000 användare kan betala för sin lunch med Apple Pay i alla restauranger och butiker som accepterar Ticket Rikskuponger® och använder en NFC-kortterminal.

Säkerhet och sekretess utgör kärnan i Apple Pay. När du använder ett Ticket Rikskuponger®-kort med Apple Pay lagras inte kortnumret på enheten eller på någon Apple-server. Istället skapas ett unikt enhetskontonummer, som krypteras och lagras säkert i enhetens säkerhetselement. Varje transaktion auktoriseras med en unik, dynamisk engångssäkerhetskod.

”Med denna milstople i vår historia fortsätter Ticket Rikskuponger® att visa att vi arbetar varje dag med att utveckla marknaden på ett innovativt sätt. Hundra procent av Edenreds transaktioner görs digitalt i Sverige , och vi förstärker nu vår satsning på mobila betallösningar för att förenkla för användarna med bibehållen säkerhet. Vi är övertygade om att våra användare kommer att uppskatta Apple Pay”, säger Johan Ehrén, marknadsdirektör på Edenred Sverige.

Apple Pay är lätt att installera, och användarna kommer även i fortsättningen att få alla de fördelar som ett Ticket Rikskuponger®-kort innebär. I butiken fungerar Apple Pay tillsammans med iPhone SE, iPhone 6 och senare samt Apple Watch.

Att handla i appar och e-handelsbutiker som stödjer Apple Pay är enkelt med Touch ID, eller så dubbelklickar man på sidoknappen och använder Face ID på sin iPhone X. Med Apple Pay slipper man fylla i långa kontoformulär eller leverans- och faktureringsinformation. Vid mobila betalningar för varor och tjänster i appar eller Safari stödjer Apple Pay iPhone 6 och senare, iPhone SE, iPad Pro, iPad (femte generationen), iPad Air 2 och iPad mini 3 och senare. Du kan även använda Apple Pay i Safari på en Mac från 2012 eller senare som kör macOS Sierra och bekräfta betalningen med iPhone 6 eller senare, med Apple Watch eller med Touch ID på nya MacBook Pro.

Mer information om Apple Pay finns på: https://www.apple.com/se/apple-pay/

Edenred, som introducerade lunchkupongen Ticket Restaurant® och är världsledande på förmåner till anställda, producerar och marknadsför lösningar som förbättrar effektivitet inom organisationer och köpkraft för individer. Edenred, noterat på Parisbörsen, finns i 42 länder, har nära 8 000 anställda, 750 000 företagskunder, 1,4 miljoner anslutna restauranger och 43 miljoner slutanvändare. Den totala omsättningen 2016 var nära 20 miljarder euro. Ticket Rikskuponger, Ticket Elevkortet och Delicard är varumärken som tillhör Edenred Sweden AB.