Instagram Portlet till Websphere Portal och Liferay Portal

EdgeGuide AB har lanserat en Instagram Portlet till både Liferay Portal och Websphere Portal. Portletten drar du lätt ut till den sida du vill ha den på och sedan lägger du in kontouppgifter.

Genom att ladda upp bilder från din mobil, uppdateras Instragram, twitter, Facebook och Flickr. Anledning att man vill ha med Flickr som källa, är att Flickr ger oss bättre SEO än Instagram, som mer eller mindre inte har någon SEO effekt alls.

Portletten kan användas på flera sidor och är på så sätt inte begränsad till en enskild sida. Vi har använt oss av Instagrams APIer och byggt allt från grunden.

Bilder säger mer än 1000 ord brukar man säga och genom att kommunicera med bilder förmedlar man känsla, tillhörighet och stärker sitt varumärke, samtidigt når man också kunder där de brukar vara på fritiden. Bilder är även en bra källa för att förmedla företagskulturen på, i synnerhet vid rekrytering.

För mer information kontakta Ali Qureshi eller ring direkt: 070 321 11 15

Prova portletten här >>

• Tjänster, konsult, service

• instragram
  • facebook och flickr.
  • flickr
  • seo
  • websphere portal
  • liferay portal
  • portlet
  • ali qureshi
  • instagarm
  • edgeguide

Vi kombinerar "Business what" med "Technical How".
EdgeGuide
levererar innovativa IT-baserade samarbetslösningar som förbättrar verksamhetsprocesser, informations- och kompetensutbyte. Vår affärsmässiga fokus är att hjälpa våra kunder knyta samman intern och extern kommunikationsstrategi samt förena dessa strategier till de övergripande affärsmålen.

Vi är marknadsledande leverantör av verksamhetsanpassade intergrationsplattformar och sociala plattformar för intranät, extranet och webbpublicering baserat på IBM Websphere Portal, Lotus Notes, Sitevision och Liferay Portal.

Vi finns i Stockholm och Göteborg.

Ali Qureshi

Presskontakt Försäljningschef, grundare 070-321 11 15