SOA baserad integrationsplattform

En SOA baserad integrationsplattform är en av de viktigaste och mest strategiska investeringar ett företag kan göra. Genom att ha en tjänstebaserad plattform slipper man spagettikod och långa leveranstider.

Många företag börjar med en renodlad CMS lösning för att skapa en digital kanal mot allmänhet och kunder. Man nöjer sig med att förmedla text och bild. Men kraven på att leverera affärsfunktionalitet som e-handel och andra interaktiva tjänster ökar. Företag som inte har rätt plattform tvingas ofta driva långa projekt för att realisera de nya krav som uppstår från marknads- och kommunikationsavdelningen. Det resulterar ofta i förseningar och höga kostnader.

Ofta bygger man in sig i ett hörn. Medarbetare som kan systemet byter arbete och företag vilket skapar problem då systemdokumentationen i 9 av 10 fall är undermålig.

Genom att istället för ett CMS bygga på en intergationsplattform i form av en portal behöver man bara leverera själva tjänsten och ”plugga in” den i portalramverket. Nästan samma "tänk" som att ladda ner en app till telefonen. Den specifika funktionen finns i appen, men den använder ramverkets alla andra funktioner som användarhantering, gränssnitt och säkerhet.

Vi på EdgeGuide är experter på just detta. Att bygga strategiska plattformar för kort ”time to market”

Kontakta Ali Qureshi om du vill veta mer om detta ämne eller ring på 070-3211115

• Tjänster, konsult, service

• ali qureshi
  • collaboration platform
  • edgeguide
  • soa
  • portal
  • intergationsplattform
  • cms

Vi kombinerar "Business what" med "Technical How".
EdgeGuide
levererar innovativa IT-baserade samarbetslösningar som förbättrar verksamhetsprocesser, informations- och kompetensutbyte. Vår affärsmässiga fokus är att hjälpa våra kunder knyta samman intern och extern kommunikationsstrategi samt förena dessa strategier till de övergripande affärsmålen.

Vi är marknadsledande leverantör av verksamhetsanpassade intergrationsplattformar och sociala plattformar för intranät, extranet och webbpublicering baserat på IBM Websphere Portal, Lotus Notes, Sitevision och Liferay Portal.

Vi finns i Stockholm och Göteborg.

Ali Qureshi

Presskontakt Försäljningschef, grundare 070-321 11 15