EdmoLift och LiftPro Nordic upprättar strategiskt samarbete

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2018 11:17 CET

Från vänster: Anders Wahlqvist EdmoLift AB. Jan Lerfaldet, Håvard Hopen, Lennart Hansson och Kim Carlsen-Brogren från LiftPro Nordic AB

Idag meddelar svenska EdmoLift AB att de har införskaffat en betydande aktieägarposition i företaget LiftPro Nordic AB, vilket även resulterar i ett strategiskt partnerskap företagen emellan. Partnerskapet förser båda företagen med ett omfattande program av smarta materialhanteringslösningar för den inhemska och utländska marknaden till konkurrenskraftiga priser.

För EdmoLift innebär partnerskapet att man kan utvidga sitt produktsortiment med varuhissar och utöka produktionen och försäljningen av större och anpassade modeller av lyftbord till konkurrenskraftiga priser. Dessutom innebär det för EdmoLifts del en viktig geografisk utgångspunkt från vilken man kommer ha större tillgång till den europeiska kontinenten. Samtidigt ger det LiftPro Nordic tillgång till EdmoLifts omfattande nätverk av kunder världen över, och en möjlighet att sälja EdmoLifts produkter under sitt eget varumärke till kunder.

EdmoLift AB ansluter sig till gruppen av aktieägare bestående utav DEMANOR AS, Jan Lerfaldet Holding AS, Lennart Hansson (VD för LiftPro Nordic) och Kim Carlsen-Brogren (Sales & Marketing Director på LiftPro Nordic), vars gemensamma mål är att omgående göra LiftPro Nordic till ett känt namn inom flera industrier.

För att läsa hela pressreleasen, se bifogad PDF.

EdmoLift är en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord, pallhanteringsprodukter och hjälpmedel för materialhantering.

Kommentarer (0)

Kommentera