Koppla samtal snabbare på datorn i Efftel Max mobilväxel

Nu kan du koppla samtal i Efftel Max Softphone med en enda knapptryckning.

Många av våra kunder har tidigare haft en traditionell växel med en telefonistapplikation. Några av dem har bett oss ordna så att man kan koppla samtal ännu snabbare i Efftel Max Softphone, som är mjukvarutelefonen till den mobila växeln Efftel Max.

Precis som förut kan du fortsatt koppla samtal genom "drag-and-drop", där du bara drar tag i samtalet med musen och släpper det på den kontakt du vill koppla till.

Det nya är att du nu dessutom har möjlighet att koppla samtal genom att trycka på en enda snabbvalsknapp på tangentbordet. Du behöver alltså inte använda datormusen om du inte vill. För den som kopplar många samtal sparar det mycket tid.

Den som är van vid ett separat telefonistsystem, som till exempel Trio eller Netwise, känner nu igen sig i att samtal kan kopplas fram med en enda knapptryckning. Det innebär att Efftel Max Softphone i sin telefonistvy nu erbjuder de viktiga funktioner som ett traditionellt telefonistsystem annars ger, men nu till en drastiskt lägre kostnad.

Du kan nu göra en direktkoppling ("unattended call transfer") eller en övervakad koppling ("attended call transfer") med en enda knapptryckning.

Vi har förstås uppdaterat manualen för Efftel Max Softphone så att den visar exakt hur man gör. Hör av dig till Efftel Support, support@efftel.com, 08-5106 2740 om du vill ha den.

Vill du veta mer om den här och andra möjligheter med Efftel Max, så prata direkt med en av våra experter på 08-5106 2710 eller fyll i vårt kontaktformulär.

• centrex
  • efftel