100 procent billigare mobilsamtal

Nu kan svenska företag drastiskt minska sina mobilkostnader. Efftel lanserar idag en tjänst, som sänker kostnaden för mobilsamtal till utlandet med upp till 100 procent. - Med Efftel International Cost Saver sparar vi enkelt flera tusenlappar i månaden. Tjänsten fungerar bra och är en del av vår flexibla IP-telefonilösning från Efftel, säger Alex von Yxkull, VD på Modular Management, som använt tjänsten under några månader före lanseringen. Alla svenska företag betalar idag betydligt mer för sina mobilsamtal än för sin fasta telefoni. En stor del av dessa kostnader är samtal till utlandet, som de stora operatörerna tar rejält betalt för. - Med tjänsten International Cost Saver, som vi lanserar idag, kan du ringa för IP-telefonitaxa till utlandet med mobilen. För samtal från mobilen till företagets kontor i utlandet kan kostnaden minskas med 100 procent. Dina kostnader för mobilsamtal till andra telefoner i utlandet kan sänkas med upp till 97 procent, säger Efftels marknadschef Per Björklund. Ett mobilsamtal till exempelvis Kina kan med Efftels nya tjänst kosta så lite som 43 öre per minut. En av de stora svenska mobiloperatörerna tar 15,90 kronor per minut, en prisskillnad på 97,3%. - Med dagens lansering kan Efftel nu erbjuda ett komplett sortiment av flexibla och kostnadseffektiva tjänster. Det är roligt att kunna möta den stora efterfrågan som finns på dessa tjänster från svenska företag, säger Efftels VD Håkan Lund. Så här fungerar International Cost Saver: Användaren ringer med en knapptryckning på mobiltelefonen via Efftels IP-telefoniplattform, som skickar samtalet vidare dit det ska till Efftels mycket låga samtalstaxor. Om Efftel Efftel erbjuder små och medelstora företag möjligheten att köpa all sin telefoni som en flexibel tjänst, utan att investera i en egen växel. Det ger minimala investeringar, mycket låga samtalskostnader och frihet från allt krångel med att äga en egen växel. Många av Efftels tjänster bygger på modern IP-telefoniteknik, som våra experter jobbat med sedan 1997.