EGs kunder kommer närmare Microsoft

EG utsågs tidigare i år till Microsoft Inner Circle 2015, en exklusiv grupp bestående av Microsofts viktigaste globala partner. Utnämningen ger möjlighet att komma närmare utvecklingen av Microsoft Dynamics plattform, till förmån för kunderna.

Tidigare i år mottog EG utnämningen som Microsoft Inner Circle-medlem. Inner Circle består av de 60 mest framgångsrika och strategiskt viktigaste partner på Microsoft Dynamics-plattformen från hela världen. Tidigare har EG fått utmärkelsen i Norge och Danmark, men i år hyllades EG i hela Skandinavien.

Endast 2 % av alla Dynamics-partner globalt är medlemmar i den exklusiva klubben, och i år satt EG återigen vid samma bord, när några av Microsofts ledande befattningshavare i Seattle presenterade framtidsvisioner med Dynamics AX och NAV.

Helt nära framtidens Dynamics

Som en del av Inner Circle kommer EG nära utvecklingen av Microsoft Dynamics-plattformen och får en unik inblick i hur framtidens Dynamics-plattform kommer att se ut. Samarbetet ger dessutom möjlighet att komma med idéer redan i ett tidigt skede, när nya funktioner utformas och tas fram.

"Inte bara som Europas starkaste Dynamics-partner, utan även som en verksamhet med en djup branschkunskap, är det en stor vinst att komma närmare utvecklingsarbetet. För våra kunder innebär det att vi, när vi diskuterar vidareutveckling av Dynamics plattform, tar hänsyn till kundernas behov och önskemål hela vägen fram till Microsoft", förklarar Stefan Fleron, VD för EG Sverige.

Ett globalt nätverk

Inner Circle består av Microsofts viktigaste Dynamics-partner globalt. Det skapar en speciell gemenskap bland de utvalda företagen, vilket i slutändan gynnar kunderna.

"Det ger en helt annan möjlighet att utbyta idéer med andra Dynamics-experter. Då vi dagligen sitter i våra egna verksamheter, får vi som en del av en sammanslagen grupp möjlighet att diskutera och utväxla idéer med människor från hela världen. Det ger ett helt annat perspektiv eller en annan lösning än den vi tänkt oss", säger Stefan Fleron, VD för EG Sverige.

För företag som driver en global verksamhet, finns det även fördelar att hämta.

"Inner Circle ger oss ett nätverk med några av de starkaste samarbetspartner globalt. Det ger möjligheter för stöd till företag i regioner eller länder där vi själva inte är närvarande, men där våra kunder har kontor. På så sätt kan vi garantera optimal service och support över hela världen", säger Stefan Fleron, VD för EG Sverige.