Panduro Hobby: Omnikanal börjar med fokus på kunderna

Panduro Hobby AB har skrivit avtal med den skandinaviska EG-koncernen för ett projekt som avser leverans av EG's egenutvecklade produktserie FACKTA i totalt 80 butiker. Ett konkret steg i en samlad omnikanalsstrategi.

Många talar om omnikanalsstrategi. De som lyckas i området, börjar med konkreta steg som skapar närhet till kunderna. Som en del av sin omnikanalsstrategi har Panduro Hobby tagit beslut om att starta upp ett projekt med EG som innefattar implementation och införande av FACKTA i totalt 80 butiker i fyra länder: Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Leveransen innebär både FACKTA POS för betalning och FACKTA Centralt, med FACKTA CRM som kundklubb samt FACKTA SCM för att få bättre kontroll på lagersaldon i butik.

Målet med projektet är att skapa förutsättningar för kundklubb och lojalitetsprogram samt merförsäljning via nya kampanjverktyg. Att valet av leverantör föll på EG beror främst på att Panduro Hobby ser en bra grund med EG's lösning och endast har en version av systemet för alla kunder och inte kundunika lösningar.

"Vi är övertygade att omnikanal är en viktig del i en strategi för handelsbolag idag och EG har kraftigt investerat i lösningar för området. Samarbetet med Panduro Hobby är en strategisk satsning som ger oss möjligheten att utveckla området ytterligare samtidigt som vi bedömer att det ger marknadsfördelar för Panduro Hobby," säger Stefan Fleron, VD EG Sverige AB

Om Panduro Hobby

Panduro Hobby är Skandinaviens ledande distributör av hobbymaterial och erbjuder ett heltäckande sortiment för alla typer av hobbyutövare. Företaget finns i flera länder med huvudkontor och centrallager i Malmö. Försäljningen sker via egna butiker, webb, postorder och återförsäljare. För närvarande sysselsätter Panduro omkring 650-700 heltidsanställda och har en omsättning på cirka 800 mkr.