Anna & Melvin: Ny deckarserie för barn i de lägre skolåren!

De första böckerna i en ny deckarserie! Tony Manieri har gått från att skriva thrillers för vuxna till spännande, lite småkusliga och väldigt roliga deckarböcker för barn. Den välkända serien Duodeckarna skrevs tillsammans med Laura Trenter och nu har Tony skapat karaktärerna Anna och Melvin tillsammans med sin fru Rebecca Manieri. Anna & Melvin-böckerna är spännande och lättlästa deckare för de lite yngre läsarna. Havsmonstret och Den hemliga skattkartan är de två första fristående delarna i en planerad serie pusseldeckare med de båda barnen. Böckerna är rikligt illustrerade av välkända Jenny Karlsson, som med sitt alldeles unika manér gett liv åt Anna och Melvin, och alla de andra i Rödinge.

Anna & Melvin: Havsmonstret

Melvin är som vanligt uppe tidigt. Plötsligt lägger en skum fiskebåt till i den tomma hamnen. Två ljusskygga gubbar i regnjackor sätter ner en stor trälåda på kajen. När Melvin kikar in genom en springa glor ett stort, silvrigt öga tillbaka på honom. Under ögat syns ett jättestort gap med två rader av sylvassa tänder. Melvin blir jätterädd! Varför har de mystiska männen fångat ett sjöodjur? Och vad ska de göra med det?

Släppdatum: 15 augusti 2011

Anna & Melvin: Den hemliga skattkartan

Anna och Melvin hittar en gammal karta på en loppis. Kartan är över trehundra år gammal och visar var slottet Rödingehus en gång låg ute på heden. Det sägs att ett spöke vakar över slottet och dess rikedomar. Vågar Anna och Melvin sig trots allt ut på en skattjakt? De är inte ensamma om att leta efter skatten …

Släppdatum: 15 augusti 2011

Tony och Rebecca signerar sina böcker på bokmässan i Göteborg 23-25 september 2011. Välkomna till Egmont Kärnans monter B08:42!

Anna & Melvin finns också som spännande pysselbok med chiffer och hemliga meddelanden!

Mer information:

För recensionsböcker, utlottningar och intervjuförfrågningar var vänlig kontakta

projektledare Katarina Oldenburg via mejl: katarina.oldenburg@egmont.se

Högupplöst cover och inlagebilder finns att hämta på:

användarnamn: egmontpr

lösenord: egmont2007

• egmont kärnan
  • jenny karlsson
  • anna & melvin
  • anna och melvin
  • rebecca manieri
  • tony manieri

Egmont Kärnan AB är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Vi arbetar med såväl internationella som svenska karaktärer, egna och andras varumärken. Egmont Kärnan AB är en del av den internationella mediekoncernen Egmont som ger ut medier i över 30 länder.