Nioåringar gör ny speltidning med Egmont

Den 17 april lanseras Zapp, Sveriges nya speltidning för 7-13-åringar som älskar spel. Zapp görs tillsammans med en testpatrull av spelintresserade barn som är peppade på alla sorters spel, oavsett om det handlar om en app till Ipaden eller ett äventyr på Playstation 3.

- Vi såg att det saknades en tidning för spelintresserade barn som inte gör skillnad mellan en enklare app och ett storslaget konsolspel. I Zapp lyssnar vi på vad läsarna själva är intresserade av att läsa om och anpassar tidningen efter det som är spännande när man är mellan 7 och 13 år, då är det också självklart att det inte blir en grabbig killtidning, Zapp är en tidning som kommer att läsas av både tjejer och killar som tycker att det är roligt att spela, säger Olle Agebro, redaktör för Zapp.

I Zapp kan man läsa de senaste nyheterna, smygtittarna på de kommande spelen och recensioner av rykande färska speläventyr. I tidningen får läsarna möjlighet att dela med sig av sina egna spelupplevelser genom att skicka in teckningar, bilder och speltips. Serietecknaren Gustaf Lord ritar även ett särskilt serieäventyr speciellt för Zapp-läsarna.

Zapp ges ut sex gånger per år och produceras av några av Sveriges främsta speljournalister som tidigare skrivit om spel i dagstidningar, magasin och spelbloggar. I varje nummer tycker nya speltestare till om de senaste spelen till alla format.

Om Olle Agebro
Olle Agebro har skrivit om spel i tio år och synts i spelmagasin som Level och PC Gamer och varit inblandad i flera av Sveriges största spelsajter. Vid sidan om Zapp jobbar han som kommunikationsstrateg och skriver om litteratur i tidskriften Skeppet och om film på Ciné.se.

Högupplösta bilder laddas ner via Egmonts pressrum på Mynewsdesk.

För ytterligare information kontakta: Olle Agebro, redaktör, tidningen ZAPP, e-post olle@cinemascope.se, telefon +46-768 02 42 07

Daniel Carlsson, Development Manager, Egmont Kids Media Nordic, e-post daniel.carlsson@egmont.se, telefon +46 708-63 94 66

• appar
  • barnappar