Pappa Rudolf har en skruv lös i senaste Sune-boken!

I Sune och roboten Rudolf av Sören Olsson och Anders Jacobsson har Sune ett viktigt uppdrag. Han ska ta reda på om hans pappa har blivit utbytt mot en robot från yttre rymden och ersatt med en exakt kopia. Pappa Rudolf kan ju omöjligen vara mänsklig, så klantig och klumpig som han är.

I senaste boken om Sune och hans familj slår pappa Rudolf alla rekord i klantighet. Han försöker i vanlig ordning att krångla sig ur sina pinsamma situationer, vilket bara resulterar i ännu fler katastrofer. Sune antecknar alla fenomenala klantigheter i en liten anteckningsbok som han har med sig. Kommer han att kunna bevisa att ufo-gubbar kidnappade den riktige Rudolf under förlossningen av storasyster Anna? Enligt Sunes mamma blev pappa Rudolf nämligen sig aldrig riktigt lik efter att ha sniffat på lustgasen.

ISBN 978-91-7405-751-5

Format: ca 155x205

Antal sidor: ca 140 Kartonnage

Utkommer: 29 april 2013

Barnens favorit år efter år

Sune är aktuellare än någonsin förr, med bland annat biofilmen Sune i Grekland – all inclusive, som tilldelades Biopublikens pris vid Guldbaggegalan 2013! Filmen sågs av fler än 600 000 biobesökare och redan till nästa jul kommer uppföljaren: Sune på bilsemester. Böckerna om Sune ligger ständigt på topplistorna över mest lästa barnböcker och hela tre nya Sune-böcker ges ut 2013.

Bilder laddas ner från Egmont Kids Media Nordics pressrum på mynewsdesk.

För mer information, intervjuförfrågningar och recensionsex vänligen kontakta: Katarina Oldenburg, Projektledare, Egmont Kids Media Nordic AB E-post: katarina.oldenburg@egmont.se Telefon: 040-693 94 00.