Eight presenterar stolt: Delaktighet temat när Öresundskraft slår tillbaks

I en brett upplagd kampanj slår Öresundskraft ett slag för det lokala kraftbolaget. Delaktighet, nytänkande, handlingskraft och miljöengagemang är nyckelorden.

Öresundskraft är skåningarnas egna energibolag. En pigg uppstickare, kommunalt ägd och en nära, vänlig profil. Men den gängse bilden av energiföretag är en annan: superkapitalister med miljardvinster, storbonusar och märkliga affärer.

–Vi visar att det finns alternativ, säger Ulrika Wennerberg Norvenius, kommunikations-chef på Öresundskraft. Baserat på vår vision ”Energi för en bättre värld. Kraft för regionen” vill vi engagera och involvera människor.

Temat är ”Med gemensamma krafter” och kampanjen omfattar alla media: TV, dagspress, utomhus, ett uppseendeväckande event, kampanjsajt, sociala medier etc. Bakom kampanjen står reklambyrån Eight i Malmö.

Kampanjens syfte är att inspirera till och skapa nyfikenhet för alternativa energilösningar. Kan man tämja tornados? Kan dansgolv alstra ström? Ett stort utomhusevent visar hur mycket energi som kan alstras med hjälp av en specialbyggd svängdörr. I kampanjens digitala del finns en tävling för nya energismarta idéer.

Kampanjen startar 9/5.

För mer information: www.oresundskraft.se eller på facebook.

Uppdragsgivare: Öresundskraft AB

Arbetsgrupp på byrån:

Art Director: Björn Lindén och Albin Wendel

Copywriter: Lars Larsson

Projektledare: Cilla Kristoffersson

Produktionsledare: Jennie Östholm

Kontaktperson:

Ulrika Norvenius, Kommunikationschef på Öresundskraft.

Mobil: 0704 -18 32 85

Mail: ulrika.norvenius@oresundskraft.se

Cilla Kristoffersson, Projektledare på Eight

Mail: cilla.kristoffersson@eight.se

• Webbmedia

• energibolag
  • energieffektivisering
  • ulrika norvenius
  • göran skoglund
  • öresundsregionen
  • öresund
  • cilla kristoffersson
  • energilösningar

Eight Communications är sydsveriges ledande kommunikationsbyrå med en oöverträffad erfarenhet av stora varumärken och kommunikation i alla tänkbara medier.Vi är övertygande om att kommunikation är en av de viktigaste faktorerna för ett företags affär.

Vår mission är att se över och förbättra våra kunders kommunikation och därigenom öka deras lönsamhet. Vi arbetar med allt från strategier och plattformar till praktiskt genomförande i alla medier.

www.eight.se

Klas Tjebbes