Einar Mattsson: Borgarrådet Mogert (S) startade Einar Mattssons arbete i Hagastaden

I dag den 9 juni firade Einar Mattsson den första gjutningen av ett helt nytt kvarter i Hagastaden tillsammans med Stockholms stadsbyggnadsborgarråd Roger Mogert (S). I den första etappen kommer Einar Mattsson uppföra cirka 280 bostadsrätter i olika storlekar.

Totalt kommer Einar Mattsson uppföra cirka 550 bostäder i området – med en blandning av hyresrätter för egen förvaltning och bostadsrätter.

Tillsammans med ett 50-tal gäster – så som närboende, politiker och tjänstemän från Stockholms stad och Solna satte stadsbyggnadsborgarrådet Roger Mogert (S) sina handavtryck i betongen. Det blev startpunkten för arbetet med att uppföra ett av Einar Mattssons nya kvarter i Hagastaden mellan Vasastan och Karolinska. Handavtrycken kommer byggas in i fastigheten.

- Vi är Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder och har verkat på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Området där Hagastaden ska byggas är idag en av de platser i Stockholms stadsbild som länge behövt läkas igen. Vi tror att det kommer bli en bra stadsdel och vi ser fram emot att snart även få starta vårt hyresrättsprojekt, säger Per Jutner VD för Einar Mattsson Projekt AB.

Inflyttning i blivande Brf Byggstenen i Hagastaden kommer att kunna ske tidigast under hösten 2017.

För mer information om projektet, se einarmattsson.se/hagastaden.

Om Einar Mattsson Projekt AB
Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Med sina 5000 bostäder är man idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. I koncernen ingår också en förvaltningsentreprenad som förvaltar ca 13 500 bostäder och en byggentreprenadverksamhet. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa