Einar Mattsson på Business Arena Stockholm 2019: "Långsiktighet är hållbarhet på riktigt"

Einar Mattsson är den största privata ägaren av hyresrätter i Stockholm. Vi har som mål att utveckla och bygga 4000 bostäder under en tioårsperiod. Bolaget har i drygt 80 år utvecklat bostäder i alla konjunkturer. För oss är långsiktighet hållbarhet på riktigt.

Einar Mattsson deltar på Business Arena Stockholm med 25 medarbetare för att träffa befintliga och blivande uppdragsgivare, branschaktörer och delta i seminarier, rundabordssamtal och panelsamtal.

Koncernchef Stefan Ränk, Peter Svensson,  ny VD på Einar Mattsson Projekt, Jan Egenäs, tf VD på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB, Martin Fors, fastighetschef Einar Mattsson AB, Björn Feldin, chef digital verksamhetsutveckling Einar Mattsson AB, tillsammans med våra analytiker och affärsutvecklare med flera är på plats.

Bland våra programpunkter:

Onsdag 18 september klockan 11:00

"Varför misslyckas branschen med att marknadsföra sig som arbetsgivare?”.
Medvetenheten om att det behövs nya medarbetare i branschen har funnits i många år. Pensionsavgångarna är stora och många andra branscher har större attraktionskraft. Dessutom går den digitala utvecklingen snabbt och ställer nya krav på fastighetsförvaltarna. Är branschen stereotyp när det gäller personalsammansättningen eller är det synen på branschen som är stereotyp? Är lönerna för låga? Vad är de som studerar intresserade av att arbeta med?

Ewelina Holm, kommunikationschef,  Einar Mattsson AB ersätter HR-chef Lena Lind.

Träffa oss i företaget i monter 4060, på plan 4.
För mer information om Business Arena hittar du fullständigt program här

I vår monter kan du också köpa vår f d vice koncernchef Mikael Anjous bok ”Den ineffektiva byggbranschen” till mässpris.

• bostadsrätter
  • businessarenastockholm