Einar Mattsson satsar på sin externförvaltning

Under våren har Einar Mattsson förstärkt sin externförvaltning med sju personer från bland annat Savills, Unibail-Rodamco, HSB och Stockholmshem.  Förvaltningen har förstärkts med såväl tekniska förvaltare som bostadskonsulenter.

-  Idag klarar Einar Mattsson av att leverera externa förvaltningstjänster till stora fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Totalt förvaltar vi 10 000 lägenheter i extern förvaltning och 5000 lägenheter i eget bestånd.  Nyrekryteringarna ska hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen av förvaltningserbjudandet nu när vi tar allt större affärer och återigen höjer ambitionsnivån för vad vi levererar, säger Mikael Dimadis, affärsområdeschef för förvaltningen på Einar Mattsson Byggnads AB.

Samtliga rekryteringar är gjorda mellan april och juni i år.

• Ingrid Nerman (tidigare HSB) kommer arbeta som förvaltare med bland annat Brf Kungsklippan på Kungsholmen. Föreningen omfattar cirka 1000 lägenheter.
  • Jacob Nordin rekryterades (tidigare Stockholmshem)  kommer att arbeta som förvaltare med bland annat Brf Brinckan-Lehusen på Södermalm.
  • Anna-Karin Ilemyr (tidigare Wallfast) blir ny uppdragsansvarig för PP Pensions förvaltningsportfölj. Portföljen omfattar drygt 650 lägenheter.
  • Kristina Clement (tidigare HSB) och Erica Wallmo (tidigare Savills) kommer båda stärka upp teamet Bostadskonsulenter som jobbar mot extern förvaltning.

För mer information kontakta:

Mikael Dimadis, Affärsområdeschef Förvaltning

Einar Mattsson Byggnads AB

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB säljer bygg- och förvaltningstjänster till fastighetsägare och projektutvecklare. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 600 msek. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook

• einar mattsson byggnads ab
  • lägenheter
  • mikael dimadis