​Långsiktighet är nyckeln – Einar Mattsson på Business Arena 2015

Einar Mattsson har utvecklat bostäder i 80 år och är idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Till 2024 planerar vi att investera i cirka 4000 nya bostäder med fokus på hyresbostäder. Den 16-17 september deltar bolaget på samhällsbyggnads- och fastighetsevenemanget Business Arena Stockholm, där man bland annat samtalar om hur infrastruktur bidrar till fler bostäder och hur långsiktighet är nyckeln till lönsamhet.

– Långsiktighet och lönsamhet är två sidor av samma mynt. Att vara lönsam idag är en förutsättning för att finnas på sikt därför är det viktigt att delta i samtal med olika beslutsfattare som sätter ramarna för vår verksamhet som fastighetsägare och bostadsutvecklare.Det är i ett samtal vi på olika sätt har deltagit i under 80 år, säger Stefan Ränk, vd för Einar Mattsson AB.

Einar Mattsson har deltagit på Business Arena sedan 2011. I år deltar Einar Mattssons representanter på följande punkter i programmet:

Onsdagen 16 september

• Ett lägenhetsregister för bostadssökande?
    Stefan Ränk,vd för Einar Mattsson AB, talar om hur en transparent och fungerande bostadsmarknad kan se ut på Framtidsforum kl. 12:15-12:30.
  • Ensam är varken stark eller hållbar
    Mikael Anjou vd för Einar Mattsson Byggnads AB, talar om hur man arbetar med social hållbarhet och förändringsarbete på Framtidsforum kl. 15:10-15:25.
  • Ett tryggare samhälle – bästa sättet att få social- och fastighetskapital att växa?
    Ewelina Holm, kommunikationschef på Einar Mattsson AB, modererar ett fördjupningsseminarium om hur fastighetsägare kan bidra till tryggare bostadsområden kl. 16-17.

• Torsdagen 17 september
  • Stadsutveckling längs gula linjen
    Stefan Ränk deltar på seminarium om infrastrukturens påverkan på bostadsutveckling kl. 12:00.
  • Är långsiktighet vägen till lönsamhet?
    Mikael Anjou deltar på seminarium om hur man kan kombinera långsiktiga förvaltningsplaner med god lönsamhet kl. 14:30-15:00.
  • Tillbaka till framtiden. Vad kan vi förvänta oss av framtidens fastighetsmarknad?
    Stefan Ränk delar med sig av idéer för framtiden i Fastighetsägarnas soff-samtal i deras monter kl. 15:20-15:45.
  • Bostadsproblematiken – dags att bryta ny mark?
    Stefan Ränk talar på seminarium om satsningarna på hyresrätter kl. 16:30-17.

• Einar Mattssons monter hittar du på ”Stora torget”, plats 95.