​Manifestation med Einar Mattsson i Hjulsta

Lördagen den 11 april klockan 12.00–14.00 arrangerar Einar Mattsson sin andra manifestation mot störande mopedkörningar i Hjulsta. Manifestationen arrangeras även den här gången tillsammans med de boende och med andra aktörer som stadsdelsförvaltningen, hyresgästföreningen och polisen.

Hjulsta är en av de tryggare områdena på Järvafältet och alla vill att det ska fortsätta vara så. Även om problemet har minskat sedan den förra demonstrationen finns det ett värde i att fortsätta öka medvetenheten. Alla är välkomna att delta.

– Vi manifesterar för att det ska vara tryggt att leka utomhus och tryggt att gå på gångvägarna. Det går bara om mopedisterna kör mindre och saktare. Därför samlas vi på Hjulsta torg för att manifestera för lugnare trafik, säger Ylva Forslund, förvaltare på Einar Mattsson Byggnads AB.

– Det här är en del i det systematiska trygghetsarbete vi gör i Hjulsta, ett arbete som bara kan göras tillsammans med de boende, säger Björn Schenholm Ristborg, gruppchef förvaltning, Einar Mattsson Byggnads AB.

Sedan Einar Mattsson 2008 förvärvade hyresfastigheter i Hjulsta har bolaget arbetat systematiskt med att göra området attraktivare och tryggare för såväl kunder som medarbetare. Arbetet har bland annat handlat om upprustning av torg och lägenheter, samverka med polisen och stadsdelsförvaltningen, att stötta grannsamverkan, bjuda in till gemensamma event och stötta föreningar i området. 2014 fick Einar Mattsson motta Stockholms Stads Trygghetspris för vårt systematiska trygghetsarbete.

För med information, kontakta:

Björn Schenholm Ristborg, gruppchef förvaltning, Einar Mattsson Byggnads AB.
Telefonnummer: 08-586 263 00.

Ylva Forslund, förvaltare Hjulsta, Einar Mattsson Byggnads AB.
Telefonnummer: 08-586 263 00

Einar Mattsson Byggnads AB säljer bygg- och förvaltningstjänster till fastighetsägare och projektutvecklare. Man förvaltar totalt cirka 15 000 bostäder till ett värde om cirka 26 miljarder. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad sedan 1935 är idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.