Barn- och ungdomsfokus på årets Hjulstadag

I helgen arrangerade Einar Mattsson den årliga Hjulstadagen. Einar Mattsson, fastighetsägaren i området, hade flera olika aktiviteter. Bland annat så visade Bee Urban upp områdets bikupor och svarade på frågor om biodling och den honung som produceras. Brandkåren släckte en brand, och gav tips och råd till barnen, ungdomarna och de vuxna hur vi kan undvika bränder. En live-orkester spelade musik på plats.

Förvaltare Ylva Forslund kommenterar:

─ Det är så roligt att alla boende träffas en försommardag och gör olika aktiviteter tillsammans. I Hjulsta har vi många aktiviteter, och särskilt denna dag när vi har aktiviteter för alla åldrar och intressen. Välkommen hem till Hjulsta, som vi säger här!

Även Hyresgästföreningen, Spånga-Tensta grannstöd och många andra föreningar som finns i området var där. Einar Mattsson bjöd på popcorn och på fotbollsplanen fanns en uppblåsbar hoppborg med rutschkana för alla mindre barn. Det arrangerades också en tipspromenad där vinnaren gick hem med ett fint pris. Det fanns också möjlighet att rita och teckna, så dagen innehöll även en t-shirttävling.

Mer om Hjulsta
Einar Mattsson har tidigare uppmärksammats för sitt trygghetsarbete i området, då man 2014 vann Stockholms stads trygghetspris för sitt arbete tillsammans med de boende.

Einar Mattsson stöttar även Läxhjälpen i Hjulsta.

2014 renoverades Hjulsta centrum av Einar Mattsson.

Kontakt: Ylva Forslund, förvaltare Einar Mattsson, 08- 58626684

Presskontakt: Ewelina Holm, presschef Einar Mattsson, 076-5426720

• lägenheter
  • hyresrätter
  • einar mattsson byggnads ab
  • hjulsta

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB har en förvaltningsentreprenadrörelse med en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare och förvaltar idag cirka 15 000 bostäder. Bolaget har även en byggentreprenadrörelse som levererar byggtjänster till koncernens projektbolag. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 960 miljoner kronor. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook