Einar Mattsson ankarbyggherre för Barkarbystaden III

I går beslutade Järfälla kommun att utse Einar Mattsson till ankarbyggherre för Barkarbystaden III. Einar Mattsson har under 2016 färdigställt 135 hyresrätter och 125 bostadsrätter i Barkarbystaden, och får nu köpa ny mark inom två år och är garanterad att få bygga minst 100 nya bostäder.

─ Vi är mycket stolta över uppdraget att få bli ankarbyggherre tillsammans med ByggVesta och Järntorget. Det blir en naturlig fortsättning för oss som redan påbörjat uppbyggnaden av Barkarbystaden och som alltid jobbar med långsiktighet och hållbarhetsfokus, säger Mikael Anjou, vice koncernchef på Einar Mattsson.

Ett tiotal byggherrar ansökte om att få bli ankarbyggherre, där Einar Mattsson vann den utvärdering som låg till grund för kommunens beslut. Einar Mattsson fick de högsta betygen för projektorganisation, motivering och hållbarhet.

Med 80 års erfarenhet av bostadsbyggande, utveckling och förvaltning av bostadshus kommer Einar Mattsson bistå kommunen med kompetens kring detaljplanen för att säkra att de nya bostäderna blir tekniskt, ekonomiskt och hållbart byggda i en tilltalande stadsdel.

Läs mer om Barkarbystaden III utveckling på Järfälla kommuns webbplats här

Katarina Lorenz, pressansvarig, 0765-426450
Mikael Anjou, vice koncernchef, 08-568 263 00

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Med sina 5000 bostäder är man idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. I koncernen ingår också en förvaltningsentreprenadrörelse som förvaltar 15 000 bostäder och en byggentreprenadverksamhet. Einar Mattsson Projekt AB är det av dotterbolagen som arbetar med att utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa 4000 lägenheter under de kommande tio åren.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook