Einar Mattsson bygger 250 nya bostäder i Barkarbystaden

Einar Mattsson- koncernen förvärvar mark i det nya stadsutvecklingsområdet Barkarbystaden i Järfälla. Totalt kommer man att uppföra 249 lägenheter, varav 125 stycken är hyresrättslägenheter.

– Barkarbystaden har en stor potential att bli en regional kärna med stark dragningskraft – inte minst på grund av kommande infrastruktursatsningar där man planerar att knyta ihop flera olika trafikslag vid nya Barkarby station. Området är därför ett ovanligt spännande stadsutvecklingsprojekt, säger Per Jutner, VD för Einar Mattsson Projekt AB.

Einar Mattsson har sedan tidigare  ett engagemang i området då man även har ett bestånd med  1 200 hyresrättslägenheter i Hjulsta, en stadsdel i Stockholm som angränsar Barkarbystaden.

– Vår målsättning är att färdigställa 300 lägenheter per år. 150 av dem ska vara hyresrätter. Nu bidrar vi med 249 nya lägenheter i både hyresrätts- och bostadsrättsform i en snabbväxande stockholmsregion, fortsätter Per Jutner.

Byggnationen av det första huset planeras till det första kvartalet 2014.

För mer information, kontakta:
Per Jutner, VD Einar Mattsson Projekt AB,

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson Projekt AB arbetar med att genomföra bostadsprojekt i Storstockholm där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa 300 lägenheter per år, varav 150 hyresrätter. Einar Mattsson Projekt AB är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, förvaltnings- och byggtjänster samt övriga investeringar.