Einar Mattsson Byggnads AB bygger 83 nya hyresrätter

Under året kommer Einar Mattsson Byggnads AB att påbörja byggnationen av ett nio våningar högt hyreshus med 83 lägenheter på Liljeholmen åt SEB Trygg Liv.  I huset kommer det också finnas affärslokaler och garage med cirka 30 parkeringsplatser.

-  Det är första gången på 25 år som vi nyproducerar och vi är glada för att med det kunna öka antalet hyresrätter genom en förädling av befintliga fastigheter.  Samarbetet med Einar Mattsson har varit bra och vi är glada att de kan påbörja bygget, säger Lars Kinneholm, portfolio manager på SEB Trygg Liv.

-  Vi har arbetat med affären sedan 2008 och skapat både förstudie, program och systemhandlingar åt SEB.  Utgångpunkten för arbetet har hela tiden varit SEB:s budget, säger Johan Malk, arbetschef på Einar Mattsson Byggnads AB.

Grunden för entreprenadkontraktet, som är på totalt 110 MSEK, är det tidigare partneringkontrakt mellan beställarombudet EBAB och Einar Mattsson som funnits för projekteringen.

-  Vi jobbar allt mer enligt principen ”design to cost” där vi tar ett större ansvar för hitta de bästa lösningarna för kunden utifrån kundens plånbok, säger Mikael Anjou, VD på Einar Mattsson Byggnads AB.

För mer information, kontakta:

Mikael Anjou, VD

Einar Mattsson Byggnads AB