​Einar Mattsson förstärker med två affärscontrollers

I början av juni förstärker Einar Mattsson sin verksamhet med två nya affärscontrollers – Carolina Lejon som senast kommer från Veidekke Bostad AB, och Stefan Björklund som återvänder till Einar Mattsson efter att senast ha arbetat på investmentbolaget Doughty Hanson.

– Einar Mattsson ska utveckla 4000 nya bostäder till 2024 varav cirka hälften är hyresrätter för egen förvaltning. Affärscontrollern spelar en viktig roll för att i samband med att vi växer förstärka våra olika affärsområden. Därför är vi glada över att ha kunnat välkomna tillbaka Stefan Björklund till en ny roll och kunna erbjuda Carolina Lejon ett nytt steg i karriären hos oss, säger Björn Strid, finanschef Einar Mattsson AB.

Carolina Lejon kommer att arbeta som affärscontroller för Einar Mattsson Byggnads AB och tillträder 12 juni. Hon kommer närmast från en tjänst som controller på Veidekke Bostad AB där hon varit i snart sju år. Carolina har bland annat haft huvudansvaret för prognos- och budgetarbetet inom bolagets tre regioner.

Stefan Björklund kommer att arbeta som affärscontroller för Einar Mattsson Projekt AB och Einar Mattsson Fastighets AB. Stefan kommer närmast från rollen som Senior Associate på Doughty Hanson, där han var ansvarig för den nordiska fastighetsverksamheten. Han har bland annat ansvarat för förvaltning och försäljning av fastigheten Sörred 8:4 i Torslanda, Göteborg där Volvo Personvagnars centrum för forskning och produktutveckling nu ligger. Stefan har tidigare arbetat som analytiker på Einar Mattsson och började sitt nya jobb 1 juni.

Om Einar Mattsson AB
Einar Mattsson är familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad i 80 år. Inom den kommande 10-årsperioden kommer Einar Mattsson-gruppen att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Einar Mattsson är idag Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernen har en förvaltnings- och byggentreprenadrörelse med en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare och byggherrar och förvaltar idag totalt cirka 13 500 bostäder. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och Facebook