PP Pension förlänger med Einar Mattsson

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 14:48 CEST

Einar Mattsson har fått förnyat förtroende att förvalta PP Pensions fastigheter.

Einar Mattsson får även i fortsättningen förvalta PP Pensions fastighetsbestånd. I Stockholm avser detta ett totalt förvaltningsåtagande och i Malmö/Lund ekonomisk förvaltning. Den nya upphandlingen har skett i konkurrens med några av fastighetsmarknadens främsta förvaltare.

-  Einar Mattsson genomgår en spännande förändring i sin förvaltningsverksamhet vilket gagnar PP Pension i det framtida samarbetet, säger Anette von Mentzer, fastighetschef PP Pension.

-  Vi är tacksamma för det förnyade förtroendet och ser fram emot en fortsättning tillsammans, säger Anders Nyström, förvaltningschef på Einar Mattsson Byggnads AB.

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB säljer förvaltnings- och byggtjänster till fastighetsägare och projektutvecklare i Stor-Stockholm. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsatte 614 mkr under 2009. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som under 2010 har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad i 75 år. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook