Pressinbjudan: Fira första gjutningen av Einar Mattssons projekt i Barkarbystaden tillsammans med Järfällas kommunstyrelseordförande Cecilia Lööfgren

Media hälsas härmed välkomna att närvara vid den officiella byggstarten av Einar Mattssons 135 hyresrätter och 125 bostadsrätter i Barkarbystaden. Onsdagen den 27 augusti genomför Cecilia Lööfgren (M), ordförande i Järfällas kommunstyrelse, den första gjutningen för att fira att projektet nu är igång. På plats finns även Einar Mattsson Projekts ABs VD Per Jutner och projektledare Johan Edström för att svara på frågor.

Tid: onsdagen den 27 augusti klockan 16.00

Plats: Följ skyltningen från ICA Maxi Flottiljen, Majorsvägen 4A, Järfälla

Program:
16.00 Vi börjar servera mat och dryck och mingla runt
16.30 Tal följt av den första gjutningen
          Per Jutner (VD Einar Mattsson projekt AB), Cecilia Lööfgren (ordförande i Järfällas                                 kommunstyrelse)
16.45 Mingel, intervjuer och samtal på plats
17.30 Minglet avslutas

Anmälan: görs via Anna Bisander, 076-542 66 22 alt. anna.bisander@einarmattsson.se

För mer information eller vid önskemål om pressbilder, kontakta:
Anna Bisander
076-542 66 22 alt. anna.bisander@einarmattsson.se

Välkommen!

Fakta:
Einar Mattsson ska bygga två hus, bestående av sammanlagt 135 hyresrätter och 125 bostadsrätter, i Barkarbystaden. Lägenheterna kommer att ha genomgående hög standard med till exempel HTH-kök och helkaklade badrum. Einar Mattsson är Stockholms största ägare av hyresbostäder och har sedan tidigare ett engagemang i området med ett bestånd av 1 200 hyresrättslägenheter i Hjulsta, en stadsdel som angränsar Barkarbystaden.

• cecilia löfgreen
  • barkarbystaden

• Järfälla

Einar Mattsson Projekt AB arbetar med att genomföra bostadsprojekt i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa 4000 lägenheter fram till år 2024, varav majoriteten är hyresrätter. Einar Mattsson Projekt AB är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, förvaltnings- och byggtjänster samt övriga investeringar.