Pressinbjudan : Första gjutningen för nya bostäder i Huddinge

Den 15 september klockan 12.00 firar vi första gjutningen i kvarteret Klockarbacken i Huddinge centrum tillsammans med Huddinge kommunstyrelses ordförande Daniel Dronjak Nordqvist (M). Där kommer Einar Mattsson Projekt AB och Mecon Bygg AB gemensamt  uppföra två huskroppar med totalt 139 bostadsrättslägenheter. Fastigheten som till största del kommer att bestå av ettor och tvåor, beräknas vara inflyttningsklar från årsskiftet 2016/2017.

Vid gjutningen kommunstyrelsens ordförande Daniel Dronjak Nordqvist (M) att gjuta sin handavtryck i betongen. Samtidigt pågår även instagramtävlingen #sverigesbästagranne där vinnaren får ett års fritt boende i en 1.5:a på 49 kvadratmeter på högsta plan i en av de nya husen.

När: Tisdag den 15 september klockan 12.00 - 13.00.

Var: Förrådsvägen 13 i Huddinge

Anmälan till: frida.andersson@einarmattsson.se

I samband med gjutningen kommer vi att bjuda på lättare lunch.

För med information om projektet: www.einarmattsson.se/klockarbacken

För mer information om tävlingen: www.sverigesbastagranne.nu

Välkomna!