Pressinbjudan: Första gjutningen hos Einar Mattsson - Sundbybergs stadshus ersätts med bostäder

Den 25 maj kl. 12.00 genomför Einar Mattsson den första gjutningen i kv. Hjulmakaren tillsammans med Mikael T. Eriksson (M) kommunstyrelsens ordförande i Sundbybergs stad. Mikael T. Eriksson kommer att sätta sina handavtryck i en betongplatta som sedan byggs in i fastigheten.Det nya kvarteret som kommer bestå av både hyres- och bostadsrätter ersätter Sundbybergs tidigare stadshus.

Einar Mattssons utveckling av det nya kvarteret bidrar till en ökad stadskänsla genom att låta moderna, klimatsmarta lägenheter samsas med lokaler och service i bottenplanet. Husen kommer bland annat att inrymma en förskolelokal.

Projektet som kommer heta Stadshuslunden och ligger i kvarteret Hjulmakaren består av två lamellhus och tre punkthus, som ska inrymma cirka 64 hyresrätter och 198 bostadsrätter i varierande storlekar. Bostäderna beräknas vara inflyttningsklara från hösten 2017.

När: Onsdag 25 maj klockan 12.00-13.00.Gjutningen genomförs ca 12.15

Var: Kavallerivägen 4, mittemot huset på Kavallerivägen 1. Följ sedan markeringar till gjutningsplatsen.

Busshållplats Skvadronbacken ligger precis vid Kavallerivägen 4. Det är även gångavstånd från Rissne tunnelbana.

Anmälan: till erika.lindberg@einarmattsson.se

I samband med gjutningen kommer vi att bjuda på en lättare lunch.

Välkomna!

För med information om projektet, se www.einarmattsson.se/hjulmakaren

• stefan ränk

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Med sina 5000 bostäder är man idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. I koncernen ingår också en förvaltningsentreprenad som förvaltar ca 13 500 bostäder och en byggentreprenadverksamhet. Einar Mattsson Projekt AB är det av dotterbolagen som arbetar med att utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Bolaget har som mål att färdigställa minst 4000 lägenheter till 2024.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och facebook