Riksbankens Jubileumsfond väljer Einar Mattsson

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 14:37 CET

Einar Mattsson har fått uppdraget att förvalta Riksbankens Jubileumsfonds fastighetsbestånd.

Einar Mattsson får helhetsansvaret att förvalta och utveckla fastighetsbeståndet, i dagsläget 9 fastigheter med bostäder, kontor och butiker, bl.a. Styrpinnen 23.

-  Einar Mattsson uppfyller samtliga kriterier vi ställer på en förvaltare med tonvikt på kvalitet, service och långsiktighet, säger Björn Olsson, finansdirektör Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond.

-  Det här känns fantastiskt roligt. Riksbankens Jubileumsfond är en kund som delar vår uppfattning om fastighetsaffären, säger Anders Nyström, förvaltningschef på Einar Mattsson Byggnads AB.

Om Einar Mattsson Byggnads AB

Einar Mattsson Byggnads AB säljer förvaltnings- och byggtjänster till fastighetsägare och projektutvecklare i Stor-Stockholm. Verksamheten har cirka 300 medarbetare och omsatte 614 mkr under 2009. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som under 2010 har varit verksam på Stockholms bygg- och fastighetsmarknad i 75 år. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, projekt och övriga investeringar.

Läs mer om oss på  www.einarmattsson.se och facebook