Ejmunds samarbetar med Scan

Ejmunds Gård samarbetar med Scan i Linköping. Med hjälp av Scans moderna anläggning Marel-linjen så styckas och paketeras köttet effektivt med högsta kvalitet och spårbarhet.
Den avancerade styckningslinjen gör att Ejmunds Gård kan arbeta långsiktigt med sin produktion av nötkött på Gotland och att kunderna kan spåra djuret ner på födelsegård.

Vi har varit i Linköping och sett vilken kompetent personal och vilket flyt de har när de styckar våra djur, säger Odd Norman. Eftersom vi slaktar på Gotlands Slakteri i Visby, som ägs av Svenskt Butikskött och Scan, så är det smidigt att fortsätta samarbetet hela vägen.

Fördelar
En stor fördel är att våra djur fraktas med Scans bilar till Linköping och därefter till Stockholmsområdet där de flesta av våra kunder finns. Det är bra att styckningen sker så nära konsument som möjligt. Jag är även imponerad över deras styckningshastighet med bra styckningsutbyte. Vi är glada över att Scan vill samarbeta med oss, avslutar Odd Norman.

Scan skapar förutsättningar
Konsumenterna efterfrågar lokala produkter och det kan Scan erbjuda både i egen produktion och via samarbeten. Avtalet är en av flera aktiviteter vi gör för att stötta svensk primärproduktion, säger Magnus Lindholm, affärsområdeschef på Scan.

• Livsmedel

• svenskt kött
  • nötkött
  • kött
  • bonde
  • styckning
  • slakt
  • spårbarhet

Ejmunds Gård ligger på Gotland och producerar nötkött av högsta kvalitet! Naturligt bete, lösgående biffrasdjur och en framgångsrik uppfödning resulterar i ett smakrikt, härligt marmorerat kött som alltid är av högsta klass.

Ejmunds Gård drivs av Odd Norman, som är den femte generationen på familjegården. Tillsammans med sin fru Maud har han bland annat tilldelats Gastronomiska Akademiens diplom för utomordentliga insatser för svensk matkultur.

Odd Norman

Lantbrukare, VD Ejmunds Gård 0498-50781 Om familjen Norman på Ejmunds Gård