Hållbart bygge i Hyllie

Hyllie i Malmö är en stadsdel som växer på alla håll. Med shopping, nöjen, grönområden och ett hållbarhetsperspektiv blir detta ett attraktivt område i syd. Hållbarhetsperspektivet växer fram från en utbyggd kollektivtrafik, cykelvägar, Jojokort laddat med 1000 kr, medlemskap i bilpool och solcellspaneler. Dessutom bidrar detta till en bullerfri miljö och renare luft.

På uppdrag av MKB har Serneke fått förtroende för projektet Hemvistet som ska bestå av 108 lägenheter och fem kommersiella lokaler fördelat på tre huskroppar. Husen byggs i tio våningar och har en bruttoarea på ca 10 000 m2.

"Det är definitivt ett attraktivt läge med sin närhet till shopping, gym, Hyllie station och därifrån med tåg enkelt kunna ta sig ut i resten av världen" Säger Andreas Christiansen, platschef på Serneke.

Leveranserna från EJOT har varit punktliga och noggranna med stort fokus på att hålla en hög servicegrad. Infästning behövs i nästan alla arbetsmoment och när ett specifikt infästningsproblem uppstått har EJOT säljare varit på plats för att bidra med expertkunskap.

”Självklart vill vi finnas där och bidra med vår kunskap. Ofta är det unika problem som uppstår, och då kan vi bidra med vår expertis så att rätt produkt används.” tillägger Per Andersson, säljare på EJOT.

EJOT säljrepresentant har funnits som stöd för platschefen när frågetecken kring val av infästning har kommit till ytan. Infästning för isoleringen som skulle fästas i plåt landade på EJOT Dabo TKE i rostfritt stål A4 med ETA-bedömning och cederträpanelerna som täcker balkongräckena monterades smidigt med EJOT träskruv C5 i rostfritt stål A4.

"En tydlig planering har bidragit till att vi följt tidsplanen. Efter att första leveransen levererats har det rullat på, trots att vi haft en del frågetecken kring val av infästning längs vägen. De första hyresgästerna har redan flyttat in och resterande lägenheter håller på att färdigställas och besiktigas nu under första*/andra kvartalet." säger Andreas Christiansen.

*Färdigställande tid för projektet Q2 2019.

Utbudet av lägenheter är mycket brett, allt från 1 RoK med en hyra på 6962 SEK till etagelägenhet på 4 RoK med en hyra på 15 383 SEK. De flesta lägenheter har en balkong och samtliga lägenheter har tillgång till en gemensam takterrass.

Vi kan leverera direkt till byggprojektet tillsammans med distributören och med med vårt breda sortiment ansvara för stora delar av leveranserna även till komplicerade projekt. Hemvistet är ett exempel på hur fungerande bygglogistik kan förenkla arbetet för platschefen och bidra till att tidsplanen följs.

HEMVISTET
160 mn SEK