EJOT EVO PT® - Revolutionerande nyhet inom montering i termoplast

EJOT utvecklade PT-skruven på 1970-talet som gav världens industri möjlighet att skruva samman produkter i termoplast. Nu 30 år senare har materialen blivit fler och produktion- och produktkrav blivit betydligt högre. Dessutom är produktionsenheterna mer automatiserade och med det så stiger kvalitetskraven på monteringen. Färre artikelnummer och säkerställd produktion med nollvision.

EJOT presenterar nu en revolutionerande självgängande produkt för att uppfylla 2020-talets stränga krav inom modern tillverkning, skruven EVO PT®.

Fördelar med EVO PT®

• Samma gängformningsmoment med flera olika skruvlängder
  • Färre artikelnummer och skruvvarianter med EVO PT
  • EVO PT har ett beräkningsprogram, EVO Calc med kopplad FEM analys
  • Reducerar din produkts utvecklingstid
  • Relaxationsberäkning av förbandet under värme och tid

• EVO CALC™

EJOT tillhandahåller även ett beräkningsprogram EVO CALC, som ger dig skruvförbandets egenskaper och villkor redan i designstadiet. EVO CALC är dessutom kopplat till en FEM-stött komponentoptimering där simulering av förbandets långtidsegenskaper visas över värmecykler och tid. Således kan tids- och kostnadsbesparande effekter redan realiseras innan ni börjar er produkttillverkning.