Ejot & Avdel System byter namn till EJOT Sverige AB

Ejot & Avdel System genomför sista fasen i övergången till bli ett helägt dotterbolag i tyska företagsgruppen EJOT. Den svenska tillverkaren av industri- och byggprodukter tar nu namnet EJOT Sverige AB och får en ny grafisk profil.

Den Örebro-baserade tillverkaren av produkter för aktörer inom bygg, industri och automation ingår sedan två år tillbaka som helägt dotterbolag i den tyska, familjeägda företagsgruppen EJOT. Nu genomför det svenska företaget sista fasen i övergången och byter namn till EJOT Sverige.

– Alla våra befintliga kunder kommer att känna igen sig. Samtidigt får vi tillgång till moderbolagets alla resurser med 3000 anställda. EJOT finns representerade i de europeiska instanser som bestämmer standarden för de produkter som finns på marknaden. Det ger oss en helt annan påverkansmöjlighet än vi tidigare har haft, säger Johan Oskarsson, vd för EJOT Sverige.

Byggvaruhandeln ny marknad

Bytet innebär också ny logotyp och en ny grafisk profil. Därmed markerar EJOT Sverige även sin närvaro inom byggvaruhandeln, en ny marknad för företaget.

– Vi har vunnit flera nya kunder inom byggvaruhandeln. Det är en marknad med högre krav på produktbeskrivning och lättillgänglig information på förpackningarna. Det är för att tillmötesgå kundkraven inom det segmentet som genomför vi de här förändringarna, säger Johan Oskarsson.

• Vetenskap, allmänt

EJOT - Always a Good Connection

EJOT är en medelstor grupp av företag som arbetar med infästningar. EJOT’s kunder återfinns främst inom fordons- och leverantörsindustrin, telekommunikation och hemelektronik samt byggbranschen. EJOT Sverige AB har levererat infästning till Svensk marknad sedan 1990. Vi finns i ett av Sveriges logistikkluster i Örebro med lager, applitech och utveckling samt administration. Dessutom finns vi på 10 orter med säljare nära våra kunder.

Camilla Karlsson

Presskontakt Marknad +4670-558 16 70