Vägen mot viktiga, riktiga jobb

Arbetsmarknad VuxenutbildningGöteborgs Stad ansvarar för att samordna arbetsmarknadspolitiska insatser för hela stadens räkning. Som en del av detta driver de projektet Viktiga, riktiga jobb med målsättningen att hitta konkreta jobb som leder till en riktig anställning för de som står utanför arbetsmarknaden. Ekan Managements roll i projektet har varit att stötta Göteborgs Stad i planering, genomförande och uppföljning av resultat.

Ett antal olika aktiviteter har genomförts där Göteborgs Stad och näringslivet har krokat arm för att tillsammans identifiera nya arbetstillfällen. Ett fyrtiotal företag och en rad olika representanter från offentlig sektor har involverats vid workshops och seminarier där många goda idéer, tankar och förslag på arbeten har uppkommit, och riktiga jobb har skapats.

”Att företrädare för olika företag, organisationer och det offentliga träffas för att lyssna av varandra och ställa frågor är mycket viktigt och vi är oerhört glada att vi fått denna möjlighet, samtidigt som det också förpliktigar att effekterna blir relevanta och synliga för alla. Resan mot en bättre framtid för alla utanför arbetsmarknaden måste intensifieras och vi kommer på olika sätt fortsätta försöken att hitta nya möjligheter till att hitta Viktiga och Riktiga jobb. Under Almedalsveckan arrangerar vi ett seminarium på temat då vi hoppas på att lyfta frågan till en nationell nivå”

Jan Elftorp, Förvaltningschef på Arbetsmarknad Vuxenutbildning

Arbetsmarknad Vuxenutbildning seminarium om Viktiga riktiga jobb äger rum måndagen den 4 juli kl 16:00 i Almedalen.