Bertil Torekull dansar med vargar och maktspelet om Carnegie bland vårens böcker på Ekerlids Förlag

Ekerlids Förlag ger under mars 2014 ut Att dansa med vargar  - en bok om banden mellan slaven och slavägaren av Bertil Torekull. Han har haft 60 års erfarenheter av relationen mellan högste chefen och hans underhuggare. Torekull berättar om sina nära kontakter med flera av näringslivets främsta makthavare; Percy Barnevik, Abbe Bonnier, Ingvar Kamprad, Jacob Palmstierna och Peter Wallenberg.

Samma månad kommer boken "Det är jag som äger Carnegie!" - maktspelet om Sveriges mest anrika investmentbank. Karolina Palutko Macéus, tidigare reporter på DI, skriver om spelet bakom kulisserna och den räddningsaktion som pågick hösten 2008 när Riksgälden tog över banken.

Andra böcker under våren: Tankar om tro och andlighet - 15 livsberättelser där bland andra Håkan Nesser, Sonja Aldén och Dogge Doggelito berättar om sin kristna tro, De lyckligt lottade -Minnesotamodellen, 12 steg in i livet, Från Högfors till Maramö - politik, reformer och värderingar i Alliansens Sverige, Position Sverige - en antologi om innovation, hållbarhet och arbetsmarknad, Växla upp innovationskraften - hur nya värden skapas genom partnerskap av Mattias Axelsson samt Engage!  - en guide för att skapa en arbetsplats som du, dina medarbetare och dina kunder älskar av Karin och Sergio Volo. Boken, som tidigare givits ut i USA, har legat på Amazons topplista och rekommenderas av Richard Branson.

För mer information, se bifogad PDF. För recensionsex  maila Bertil.Ekerlid@ekerlids.com 070-696 1057