Inbjudan till presentation av bok av Nils Bildt om ledarskap i osäkra tider med förord av Carl Bildt

Välkommen till presentation av boken Ledarskap i osäkra tider – exempel från Lützen, Poltava, Austerlitz och egna erfarenheter av entreprenörskap tisdagen den 4 april 1700-1900 på Kavallerimässen, (K 1:s mäss), Lidingövägen 28, Stockholm. Medverkar gör författaren Nils Bildt och Carl Bildt, som skrivit förordet. Boken presenteras ca 18.00.

I boken ledsagar Nils Bildt läsaren genom krigsdimman – det tillstånd av förvirring som uppstår i krigssituationer men som också kan ses som en metafor för den rådande politiska osäkerheten i världen med bland annat Brexit och Donald Trump som president i USA. Nils Bildt presenterar några av krigskonstens bästa råd för att sedan applicera dessa på modernt företagande och visa på hur han själv använt sig av dem. Författaren, som är bror till Carl Bildt, delar med sig av sina erfarenheter som entreprenör och grundare av it-företaget Teleopti, ett av världens ledande företag inom strategisk bemanningsplanering. Carl Bildt skriver i förordet om den politiska osäkerhet som råder i världen och dess konsekvenser för företagande.

Anmäl deltagande senast den 3 april till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 1057. Personnummer krävs.

Recensionsexemplar beställs genom samma adress.