Inbjudan till presentation av boken Lögnen, en roman som utspelar sig i reklambyråvärlden

Lögnen är en roman baserad på en verklig historia som utspelar sig i Stockholms reklambyråvärld under 1980- och 90-talen. Byråledarna härskar i sina egna små byråriken och kreatörer behandlas som kungar – så länge som de producerar Guldägg eller drar in stora kunder till byrån. Boken, som bygger på sanna händelser, är skriven av Thomas Eriksson som har arbetat inom reklambranschen i mer än 30 år och driver i dag en egen byrå.

Herman Hell är en lovande och ambitiös kreatör i en miljö där arbetstempot och konkurrensen är mördande. Samtidigt är det en glassig värld med flotta bilar, dyra luncher där vinet flödar och oändliga resurser.

Men i en allt hetsigare tillvaro där han varvar hårt slit med att försöka få livet att gå ihop, rämnar till slut tillvaron. När sanningen uppdagas går Herman från himmel till helvete och han skakar i sina grundvalar.

Boken presenteras vid en bokrelease torsdagen den 21 mars 14.30-17.00 på Milles, Strandvägen 1 i Stockholm. Presentationen äger rum ca 15.30.

Anmäl deltagande senast den 20 mars till bertil.ekerlid@ekerlids.com

Beställning av recensionsexemplar och förfrågan om intervjuer görs genom samma adress. Tel 070-696 10 57.

Välkomna!